«Γύρω σου κάτι παράξενοι, αλλόκοτοι άνθρωποι, όπου και να σταθείς, αλλόκοτοι άνθρωποι κι άμα ζήσεις μαζί τους δύο τρία χρόνια, σιγά σιγά, δίχως να το καταλάβεις γίνεσαι αλλόκοτος κι εσύ».
Αντον Τσέχωφ – Ο Θείος Βάνιας
Σίγουρα ζούμε σε μία αλλόκοτη
εποχή, μία εποχή μετάβασης σε κάτι άγνωστο. Η κοινωνία έχει γίνει και αυτή σε
μεγάλο βαθμό αλλόκοτη, μία κοινωνία ψυχοπαθητική όπου η καταπίεση , η διαφθορά,
ο ναρκισσισμός, η ακόλαστη βία και η
συλλογική κοινωνική αναισθησία είναι οι νόρμες αλλά όχι μόνο. Η ασχήμια και η
χυδαιότητα είναι και αυτές με τη σειρά τους, αναπόσπαστο στοιχείο της. Η
ομορφιά είναι απειλή γιατί προάγει τον πολιτισμό και γεννά ελπίδα.
Σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι τυχαίο ότι η έκθεση στην Εθνική
Πινακοθήκη όπου ο βουλευτής κατέστρεψε τους άσχημους και βλάσφημους για την
Ορθοδοξία πίνακες ζωγραφικής είχε τον τίτλο «Σαγήνη του Αλλόκοτου» . Ο καλλιτέχνης
αφενός μέσω αυτών των πινάκων ήθελε να
προκαλέσει την προσοχή και να ξεχωρίσει σε έναν κόσμο φλύαρο όπου το φαίνεσθαι
είναι πιο σημαντικό από την ουσία και
ίσως και να δηλώσει την κριτική του στην επικρατούσα θρησκεία αφετέρου
χρησιμοποίησε την ασχήμια μέσω της βλασφημίας και όχι το κάλλος ως όχημα
επιβολής. Η ασχήμια είναι αναπόσπαστο στοιχείο της χυδαιότητας που πάση θυσία
πρέπει να επιβληθεί σε όλους. Άλλωστε όπως λέει ο Χοσέ Ορτέγα ι Γκασέτ «η μέτρια
ψυχή, γνωρίζοντας ότι είναι μέτρια, έχει το θράσος να διεκδικεί τα δικαιώματα της
μετριότητας και να τα επιβάλλει παντού».
Η κίνηση του βουλευτή από την
άλλη, ήταν μία κίνηση εκρηκτικής αντίδρασης ενάντια στη βλασφημία. Θα μπορούσε όμως
να υποστηριχθεί ότι ήταν μία πράξη αντίστασης, έστω και άκομψης, στην ασχήμια. Μία
πράξη παράλογη για έναν βουλευτή που επιβεβαιώνει, κατά κάποιον τρόπο, τον Τερτυλλιανό
παραφράζοντας τον από το «πιστεύω γιατί
είναι παράλογο» σε «το κάνω επειδή είναι παράλογο» (facio quia absurdum). Το παράλογο λοιπόν ως
αντίδραση στο αλλόκοτο και τα δύο συνθέτουν άλλο ένα κομμάτι της σύγχρονης
ψυχοπαθητικής κοινωνίας.
Ο καλλιτέχνης προσπάθησε να
προβάλλει και να προωθήσει το αλλόκοτο, το άσχημο και η φιλοξενία μίας έκθεσης
που προωθεί την ασχήμια από έναν δημόσιο οργανισμό όπως είναι η Εθνική Βιβλιοθήκη
έχει μεγάλη σημειολογική σημασία όπως άλλωστε και όλο το γεγονός.
Η ασχήμια λοιπόν γίνεται
εργαλείο. Δεν είναι μόνο οικονομικό εργαλείο των εταιρειών που προσπαθούν να μας
πείσουν ότι όλοι είμαστε άσχημοι και ανεπαρκείς γι’αυτό και χρειαζόμαστε διαρκείς
αισθητικές βελτιώσεις (πλαστικές επεμβάσεις, φίλτρα) αλλά και γενετικές
(βιοτεχνολογία και γενετικές τροποποιήσεις) προκειμένου να τελειοποιηθούμε αυξάνοντας τα
κέρδη τους αλλά και πολιτικό και
φιλοσοφικό. Ο άνθρωπος θεωρείται φύσει ατελής
και μόνο η μετάβαση του στον Μετάνθρωπο θα τον τελειοποιήσει. Οι πίνακες που
απεικονίζουν την Παναγία και τους Αγίους με αποκρουστική μορφή εκφράζουν αυτό
το μήνυμα δηλαδή ότι ο άνθρωπος ως δημιούργημα του Θεού είναι ατελής και
αποκρουστικός και αφού είναι κατ’εικόνα και καθ’ομοίωσιν του Θεού ο ίδιος ο Θεός
είναι ατελής και αποκρουστικός άρα δεν αξίζει να Τον πιστεύουν όσοι θέλουν να
είναι στο πνεύμα της εποχής και που θέλει να
μας δείξει πόσο άσχημοι είμαστε, πόσο μικροί γι’αυτό και χρήζουμε βελτίωσης.
Προβάλλεται και προωθείται
λοιπόν ένα διαρκές αίσθημα μειονεξίας που στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ
είναι γνωστό εργαλείο χειραγώγησης. Η ασχήμια λοιπόν ως εργαλείο χειραγώγησης
και υποτίμησης. Άσχημοι άνθρωποι θα έχουν και άσχημη τέχνη, δεν μπορούν να περιμένουν
άλλωστε κάτι καλύτερο. Οι άσχημοι άνθρωποι δεν θα πρέπει να έχουν ελπίδα, θα
είναι μόνιμα κατώτεροι και υποτελείς. Η ελπίδα τους είναι να γίνουν όμορφοι
μέσω τεχνητών βελτιώσεων και όχι μέσω της αναζήτησης της εσωτερικής ομορφιάς
που προσφέρει η προσέγγιση με το Θείο. Ο άνθρωπος δεν θα πρέπει να έχει καμία
ελπίδα γι’αυτό και θα πρέπει διαρκώς να τροφοδοτείται με ασχήμια και χυδαιότητα.
Ειδικά στην Ελλάδα, μία χώρα που ανέδειξε το κάλλος ως στοιχείου του πολιτισμού της, η προώθηση της ασχήμιας είναι μία ευθεία βολή εναντίον της εθνικής ταυτότητας. Δεν θα πρέπει να είναι «ωραίος σαν Ελληνας» αλλά άσχημος, κακότροπος και μίζερος άρα δεν θα είναι Έλληνας. Η ομορφιά της κλασικής και της βυζαντινής Ελλάδας πετάγεται στον κάλαθο των αχρήστων.
Η Αισθητική Επανάσταση στην
οποία έχω αναφερθεί σε παλαιότερο κείμενο μου μπορεί να αποτελέσει μέρος της λύσης
αλλά απαιτεί την ενεργή συμμετοχή μας. Είναι η στροφή προς το ωραίο και η χρήση
της αισθητικής ως αντίδραση στην παρακμή, στην ανηθικότητα, στον μηδενισμό και
στην κουλτούρα της ασχήμιας που μας επιβάλλει ο καταναλωτισμός.
Η αποφυγή της ασχήμιας είναι μία
πράξη αντίστασης στο αλλόκοτο και διατήρησης της εθνικής μας ταυτότητας. Οσον
αφορά την τέχνη μπορούμε να αγνοούμε «καλλιτέχνες» εργαλεία της εξουσίας της ασχήμιας
και να ενισχύουμε αυτούς που είναι δημιουργικοί και προωθούν την ομορφιά. Ανήκουν
και αυτοί στους σπάνιους διαβάτες δηλαδή στους διαβάτες που με το ήθος τους και
την αντίδραση τους στην ψυχοπαθητική
κοινωνία θα βοηθήσουν και όλους τους υπόλοιπους να ξεφύγουν από το τέλμα και να
οδηγηθούμε όλοι μαζί στην Αναγέννηση που, εάν και δεν φαίνεται ακόμα, είναι προ
των πυλών αρκεί αυτές τις πύλες να τις κρούσουμε με τη στάση μας.
Εγγραφείτε για να λαμβάνετε πρώτοι τα κείμενά μου: Κάντε κλικ εδώ
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CE%BE%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B9_%CE%9A%CE%BB%CE%B1%CE%B6%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CE%B9%CF%82_%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CE%BD
ΑπάντησηΔιαγραφήεπειδη εξακολουθει να προβαλεται η ασχημια και να θιγει οσα αναφερετε, οφελουμε τουλαχιστο μια αναλογη απαντηση με τους σπαρτιατες.
υποπτο και οχι αβλεψια το οτι κανείς δεν μιλάει για τ[ς συνταγματικες επιταγες και την επικληση στην αγια τριαδα στην προμετωπιδα του συγταγματος
Τίποτα δεν είναι τυχαίο!
ΔιαγραφήΚαλή μου φίλη Φωτεινη θα ήθελα να παραθεσω ένα σχόλιο για δύο επιχειρήματα που ακούστηκαν από τους υποστηρικτές της βλάσφημης έκθεσης στην Εθνική Πινακοθήκη (ή αντεθνική τερατοθήκη οπως την ειπε εύστοχα ο Βαθιώτης)...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρώτο είναι ότι "η τέχνη δεν έχει όρια".
Η τέχνη μπορεί να μην έχει όρια πραγματικά όταν αφορά ιδιωτικές γκαλερύ.... Εκεί μπορεί ο καθένας να εκθέσει ότι του κατέβει χωρίς σχεδόν κανέναν έλεγχο...
Φυσικά επαφίεται στην γνώμη των επισκεπτών να κρίνουν αν αυτό που εκτίθεται είναι τέχνη ή απλά μια ασχήμια.... ακόμα και στην ιδιωτική γκαλερυ.
Το θέμα είναι ότι στην Εθνική Πινακοθήκη τα έργα που εκτίθενται ΠΡΕΠΕΙ να έχουν όρια...
Δεν μπορεί π.χ. να προσβάλλεται στα έργα που εκτίθενται η Πίστη και η Πατρίδα των Ελλήνων καθ' οιονδήποτε τρόπο, εφόσον η Εθνική Πινακοθηκη πληρώνεται από τους ίδιους τους Ελληνες πολιτες.
Και το δεύτερο επιχείρημα αφορά την απάντηση της Μενδώνη στον βουλευτή Παπαδόπουλο, όταν έκανε το ερωτημα στην Βουλή.
Η Μενδώνη απάντησε: «το Υπουργείο Πολιτισμού, δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας».
Συνεπώς αυτό σημαίνει ότι το Υπουργείο δεν ασχολείται καθόλου με τα έργα που μπαίνουν στην Εθνική Πινακοθήκη και εν πάσει περιπτώσει δεν λογοκρίνει τα έργα τέχνης...
Πολλοί είπαν και δικαίως ότι είναι απολύτως βέβαιο ότι αν στα βλάσφημα έργα χλευαζόταν ο Μωάμεθ και οι μωαμεθανοί ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να εκτίθονταν στην Εθνική Πινακοθηκη για ευνόητους λόγους... που έχουν σχέση και με την πολιτική ορθότητα που θέλει να προσβάλλονται ΜΟΝΟ οι Χριστιανοί σε ανάλογες δράσεις, αλλά και για λόγους φόβου και τρομοκρατίας, καθώς όπως καταλαβαίνουμε όλοι και η Υπουργός, και η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης αλλά και ο "καλλιτέχνης" θα απειλούνταν με αποκεφαλισμό... από τους φανατικούς (και μη) μουσουλμάνους....
Αρα σε αυτήν την περίπτωση θα είχαμε άμεση λογοκρισία και απαγόρευση των έργων....
Εγώ όμως θα το πάω μια θέση παραπέρα όλο αυτό και θα προσπεράσω την WOKE ατζέντα και την ισλαμική τρομοκρατία που σίγουρα θα ανάγκαζαν τους πάντες να λογοκρίνουν τα "έργα", και θα πω κάτι ακόμα....
Αν ο Κατσαδιώτης ξεφτίλιζε στα έργα του την μακαρίτσσα μάνα του Κυριάκου Μητσοτάκη Μαρίκα και την εμφάνιζε με μούρη μαϊμούς ή με νεκροκεφαλές κι έγραφε από κάτω Μαρίκα Μητσοτάκη (όπως έγραψε ακριβώς τα ονόματα των αγίων που χλεύαζε αλλά και το ΜΡ ΘΥ στην Παναγία μας) θα εμπαιναν τα έργα στην Εθνική Πινακοθήκη;
Δεν νομίζω κ. Μενδώνη.... μια χαρά λογοκρισία θα ασκούσατε τότε και εξοργισμένη θα κραυγάζατε ότι αυτά τα έργα είναι απαράδεκτα και δεν μπορούν να μπουν στην Πινακοθήκη.
Αρα αρλούμπες και ψέματα μας αραδιάζετε.... και νομίζετε ότι θα τα δεχθούμε...
Η τέχνη έχει όρια, και όταν πρόκειται ένα έργο να μπει στην Εθνική Πινακοθήκη θα υποστεί και λογοκρισία.... ώστε να μην χλευάζει την Πίστη μας, την Πατρίδα μας αλλά και τους θεσμούς....
Καλημέρα φίλε Θάνο! Η ασχήμια μέσω της βλασφημίας είναι, όπως έγραψα, ένα εργαλείο πολλών διαστάσεων. Η σημειολογία του γεγονότος αυτού είναι πολύ μεγάλη.
ΔιαγραφήΕΡΩΤΗΜΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΙΠΤΕΑ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΗ Η ΒΙΑΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ ΟΤΑΝ ΘΙΓΕΤΑΙ
Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ, ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΔΙΚΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ;
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΒΟΥΡΔΟΥΛΑ ΕΔΙΩΞΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΝΑΟ ΟΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΡΟΣΒΑΛΟΝΤΕΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΤΟΥ.
ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΙ ΠΟΥ ΕΚΟΨΕ,ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΘΕΙ ΩΣ ΑΝΘΩΠΟ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΣΥΛΛΑΒΟΥΝ.
ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΒΙΑΣ.
ΝΟΜΙΖΩ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΗ ΦΑΣΑΡΙΑ ΚΑΙ ΜΠΕΡΔΕΜΑ.
Η βλασφημία στο κείμενο μου αναφέρεται στους πίνακες. Η αντίδραση του βουλευτή μοιάζει με την περίπτωση του Ναού και μπορεί κάποιος να ισχυρισθεί ότι προέβη σε ομολογία Πίστεως. Ωστόσο, αυτό που επισημαίνω, είναι η πολιτική σημασία της έκθεσης και της διάδοσης της ασχήμιας. Πιθανόν να επεκταθώ σε νέο κείμενο. Ευχαριστώ για τα σχόλια σας.
ΔιαγραφήΓια άλλη μια φορά εξέφρασες πολύ κόσμο, του έδωσες φωνή
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ! Είναι από τις καλύτερες φιλοφρονήσεις που έχω δεχτεί. Να είστε καλά!
Διαγραφή